Let's get started

Afgelopen jaar heb ik de keuze gemaakt om eens iets totaal anders te gaan doen. Na Lloret del Mar, Mallorca en een Vespa trip door Toscane heb ik er dit jaar voor gekozen om vrijwilligerswerk te gaan doen in Oeganda. Samen met Carla en Joëlle zit ik in een Hostel in Kampala. Het Hostel staat in de wijk Mengo. In Oeganda doen ze niet aan postcodes dus mocht er iemand langs willen komen dan even zoeken in google maps naar: Oeganda --> Kampala --> Mengo. Afijn, alle voorbereidingen zijn getroffen. Van de Etos in Heerhugowaard tot de Etos in Hulst, wij hebben de medicijn voorraad leeg getrokken.

In Oeganda sta ik voor de klas. De school waar ik les ga geven heet: Makerere School. Deze school staat in een achterstandswijk en op de school zitten zo'n 300 leerlingen en 12 leerkrachten. Van te voren heb ik met een Belgische vrouw gebeld om informatie te krijgen over mijn project. Zij vertelde mij dat je naast het lesgeven ook sportactiviteiten doet en de wijk intrekt om te kijken hoe de mensen leven. Verder help je met het verven van de school en doe je klusjes in de wijk. De diversiteit die bij dit project hoort heeft mij over de streep getrokken. Door de verschillende activiteiten hoop ik veel te leren over het leven in de wijk en de kinderen op school.

Naast het vrijwilligerswerk hebben wij natuurlijk ook andere plannen. Het laatste weekend van juli (28,29&30) staat er een safari gepland. Op deze safari nemen wij deel aan de rhinotracking & chimpanseetracking (dag 1), gaan wij op zoek naar de Big five (dag 2) en varen wij naar de Murchison Falls (dag 3). Tijdens deze boottocht varen wij over de Nijl en zien wij hopelijk nijlkrokodillen en nijlpaarden. Naast de safari willen wij onder andere nog mountainbiken, paardrijden, en naar banda island. Dat is een eiland waar je ultiem kan chillen. Strandje, cocktails, watersporten etc.

Morgen ochtend vertrekken wij om 10:40 vanaf Brussel Airport. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn avonturen in Oeganda via dit blog. Voor nu wens ik jullie een fijne avond en tot over 5 weken!

Joran

Reacties

Reacties

Asta

Geniet van je reis kerel en tot over 5 weken

Han

Mooi avontuur gaan jullie tegemoet! Veel werk- en leerplezier toegewenst!

Jessica

Leuk om te lezen jor!!! Zet hem op, maak veel foto's en geniet!!! Veel plezier en tot over 5 weken!

Ingrid

Fijn dat jullie veilig zijn aangeland op de plaats van bestemming! Ik herken het eerst moeten acclimatiseren na een reis ? voorzieningen zoals onderkomen en wegen zijn inderdaad niet zo goed georganiseerd als in Nederland, maar daarom is het ook een avontuur. ?
Zolang jullie maar goed uitkijken en je aanpassen aan de plaatselijke gebruiken gaat het vast goed komen. Succes met jullie opdrachten ? zijn benieuwd naar het vervolg. Dikke ???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood